Krótka kronika

Anonim
Krótka kronika - Encyklopedia

Zawartość

Plik kronika Jest to rodzaj narracji, która przedstawia wydarzenia w chronologicznej formie i stara się być możliwie jak najbardziej wyjaśniająca i obiektywna w odniesieniu do tematu, na który jest opowiadana.

Kronika relacjonuje i przekazuje wydarzenia sekwencyjnie, w celu wprowadzenia i przekazania opowiadanych wydarzeń czytelnikowi.

Można tworzyć krótkie kroniki o filmie, wydarzeniu historycznym, książce, konkretnym wydarzeniu itp. Najbardziej znanym przykładem kroniki może być historia Biblii, ponieważ chronologicznie opisuje wydarzenia, które miały miejsce w starożytności.

• Zobacz też: Porządek chronologiczny

Korzystanie z kronik

Ogólnie rzecz biorąc, krótka kronika odnosi się do miejsca i czasu (daty i godziny), w których czytelnik znajduje się w przestrzeni i czasie. Krótkie kroniki są często używane w dziennikarstwie, ponieważ jest to skuteczny gatunek do obiektywnego przekazywania wydarzeń.

W innych przypadkach kronika może być skierowana do niewielkiej grupy odbiorców, na przykład do klasy w szkole. Ze względu na łatwość zrozumienia, kroniki są często wykorzystywane w opowiadaniach dla dzieci, narracjach do nauki języka.

• Zobacz też: Literary Chronicle

Przykłady krótkich kronik

1. Krótka kronika dziennikarska

Ana wstała w piątek 14 marca o godzinie 10:00, jak miała w zwyczaju.

Po śniadaniu wyszedł.

Wyszedł przez drzwi do swoich biur, które znajdowały się kilka przecznic od jego domu.

Przejeżdżając przez wielką Avenida San Martín nie zauważyła, że ​​z naprzeciwka jedzie jakiś samochód i nie mogąc ominąć Any, samochód ją przejechał.

Ana została przeniesiona do najbliższego szpitala. Na szczęście dwa dni później Ana została wypisana z domu z niewielkimi obrażeniami i zewnętrzną kontrolą lekarską.

1. Kronika opowieści dla dzieci

W 2001 roku na początku lekcji María, mająca zaledwie 4 lata, powiedziała matce, że nie pójdzie do szkoły. Czuła się bardzo mała i nie chciała być od niej oddzielona.

Płakała przez całą noc, prawie nie mogąc zasnąć z udręki pierwszego dnia w szkole. Jej mama trochę zmartwiona wstała tego 4 marca trochę wcześniej i przygotowała śniadanie, które Maria uwielbiała: tosty z masłem i kozim serem.

Ale Maria prawie nic nie jadła.

O 8 rano wyszli z domu, kierując się do szkoły, która znajdowała się 11 przecznic od domu Marii.

Kiedy jednak dotarła do drzwi szkoły, Maria spotkała swojego sąsiada Rocío.

Kiedy zobaczyła, że ​​Rocío wszedł do szkoły bez żadnych trudności, María poszła za nią. Razem chodzili do szkoły tego pierwszego dnia, a potem codziennie, aż do ukończenia podstawówki.

1. Kronika wydarzenia historycznego

Zatonięcie Titanica

15 kwietnia 1912 roku miała miejsce jedna z największych tragedii morskich w historii; zatonięcie Titanica.

Ta podróż była dziewiczą podróżą lśniącego Titanica. Powinien przekroczyć Ocean Atlantycki, aż dotrze do wybrzeży Ameryki Północnej w Stanach Zjednoczonych.

Jednak innym celem byłby ten wspaniały statek: poprzedniej nocy, 14 kwietnia 1912 roku, około godziny 23:40, Titanic zderzył się z gigantyczną górą lodową, która rozerwała kadłub statku w taki sposób, że W ciągu kilku godzin Titanic zatonął na dnie morza.

Pomimo prób przez załogę wezwania pomocy drogą radiową, żaden statek nie dopłynął do nich. Tak więc bez możliwości zobaczenia świtu (dokładnie o godzinie 02:20) 15 kwietnia, Titanic został już pochowany na dnie morza.

Tragedia pochłonęła ponad połowę populacji (1600 osób zatonąło wraz z łodzią, podczas gdy łączna liczba pasażerów na tę podróż wyniosła 2207 osób).

1. Kronika podróży

Pierwszy dzień naszej wakacyjnej wycieczki

Autobus odjechał 20 lutego br. O godzinie 17:00. Kolejne 10 dni spędziliśmy w górach, w mieście Bariloche w prowincji Neuquén w Argentynie.

Po przybyciu na miejsce 21 lutego o 12 w południe przygotowaliśmy się do zabrania pokoju. Po ciepłym prysznicu udaliśmy się na lunch do centrum handlowego.

W końcu znaleźliśmy restaurację, która nam się podobała. Jedliśmy tam i około 14:00 wróciliśmy do hotelu, aby rozpocząć pierwszy wypad naszych wakacji: wizytę w Mount Otto.

Dotarliśmy tam o 15:00 i po wejściu zwiedziliśmy muzeum i obrotową cukiernię. Oczywiście nie mogliśmy uniknąć napicia się kawy w cukierni i obserwacji w oddali wspaniałego Cerro Tronador (zawsze śnieżnego, zawsze cudownego do podziwiania).

Później odwiedzamy las, który znajduje się bokiem na tym samym wzgórzu Otto.

Udało nam się zrobić wiele zdjęć i o godzinie 19:00 postanowiliśmy rozpocząć powrót.

Następnie w hotelu przebieramy się i wyruszamy na zwiedzanie centrum handlowego, zakupy i obiady na owocach morza.

Około godziny 23:00 wracamy do hotelu zmęczeni i chcący spać następnego dnia, aby rozpocząć kolejną rodzinną przygodę.

1. Kronika faktu

Lucia przychodziła do mojego domu każdego ranka, kiedy byłyśmy dziewczynami. Pamiętam, że w 1990 roku oboje graliśmy na ulicy od rana do zachodu słońca.

Jednak po kilku latach Lucia przestała przychodzić do gry. Oczywiście, czas mijał, a my nie mieliśmy już 10 lat ... Na wiosnę 1995 roku ona i ja mieliśmy skończyć 15 lat. To było logiczne, że nie przyszła już grać tak, jak my to robiliśmy wcześniej. Jednak on też mnie nie odwiedził.

W Boże Narodzenie 1995 roku nawet nie zadzwonił do mnie przez telefon. Najwyraźniej moja przyjaciółka Lucia spotykała się z bardzo przystojnym chłopcem.

Mijały lata i żałowałem jego wyobcowania, ale w moim życiu pojawili się inni przyjaciele.

Coś jednak miało się wydarzyć: 17 czerwca 2000 r. O godzinie 14:35 Lucia przyszła do mojego domu jak za dawnych lat, tyle że tym razem była załamana, ponieważ jej matka miała umrzeć. .

W tym momencie cały mój ból i udręka zniknęły, więc mogłem powstrzymać jego ból. W tych latach ich odległość nie miała już znaczenia.

Jego matka cierpiała przez prawie 4 miesiące, a 1 października 2000 roku zmarła na wyniszczający rak.

Ból Lucii był ogromny, ale była powstrzymywana i towarzyszyli jej wszyscy jej bliscy.

Dziś, 15 lat później, po tym wydarzeniu, mogę powiedzieć, że Lucía i ja nadal jesteśmy bardzo bliskimi przyjaciółmi, tak jak wtedy, gdy przyszła grać popołudniami w 1990 roku.